سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معارف _ ادبیات

از آنجایی که کارمندان شعب باید در پایان وقت اداری، تمامی حساب ها را بررسی و به عبارتی حساب ها را صفر کنند این کارمند هم این کار را انجام داده و به اتفاق رییس شعبه و سایر کارمندان در تدارک ترک محل کار می شوند که ناگهان این کارمند اعلام می کند که شک دارم که سیستم کامپیوتری خود را خاموش کرده ام یا نه؟! لذا درب بانک از سوی نگهبان باز می شود تا این کارمند به بهانه خاموش کردن سیستم خود ...

ماجرا از این قرار است که این کارمند بانک از مدت ها قبل در تدارک این اختلاس بوده است تا اینکه ساعت چهارده و هفت دقیقه پنج شنبه هفته گذشته این کار را به شکل زیر به سرانجام می رساند.

از آنجایی که کارمندان شعب باید در پایان وقت اداری، تمامی حساب ها را بررسی و به عبارتی حساب ها را صفر کنند این کارمند هم این کار را انجام داده و به اتفاق رییس شعبه و سایر کارمندان در تدارک ترک محل کار می شوند که ناگهان این کارمند اعلام می کند که شک دارم که سیستم کامپیوتری خود را خاموش کرده ام یا نه؟! لذا درب بانک از سوی نگهبان باز می شود تا این کارمند به بهانه خاموش کردن سیستم خود نقشه شوم اختلاس را پیاده کند.

در زمانی که این کارمند وارد بانک می شود در کوتاه ترین زمان ممکن مبلغ 9 میلیارد ریال را به حساب شخصی خود واریز می کند و ساعتی بعد یعنی حدود سه و نیم بعد از ظهر برای تبدیل این میزان پول به مرکز شهر اهواز می رود و 400 میلیون تومان از این پول را دلار می خرد که چیزی معادل 130هزار دلار شده است. ظاهرا هم تهیه این میزان دلار از سوی یک یا دو صرافی مقدور نبوده است که همین امر باعث می شود جمع زیادی از صرافی ها به کمک هم آمده تا این میزان دلار تهیه شود. پس از تهیه این میزان دلار به سمت بازار طلافروشان اهواز می رود و مابقی پول ها را طلا و جواهرات می خرد و در نهایت هم حدود 60 میلیون تومانی برایش باقی می ماند.

روز شنبه صبح هم کارمندان این شعبه بانک با شروع کار خود متوجه اختلاف حساب 9 میلیارد ریالی در بانک می شوند و در ابتدا احتمال می دهند نقص فنی باعث این اختلاف حساب است ولی کم کم به بروز اختلاس در شعبه یقین پیدا می کنند. ساعت که به 9 صبح می رسد متوجه می شوند یکی از کارمندان هنوز به سر کار خود نیامده و همین سرنخ باعث می شود تا حساب شخصی این شخص مورد بررسی قرار گیرد که متوجه می شوند در ساعت چهارده و هفت دقیقه روز پنج شنبه، 9 میلیارد ریال وارد حساب شخصی این کارمند شده و تا ساعت هجده و سی دقیقه همان روز هم آن را هزینه کرده است.

پس از آن به مامورین امنیتی اطلاع داده می شود که تحقیقاتی را از منزل این کارمند بعمل آورند که متوجه می شوند این فرد پس از انجام این اختلاس اقدام به فروش خانه خود کرده و در اقدامی محیر العقول و ضربتی، خانواده خود را به ترکیه فرستاده و خودش هم متواری شده است.

در پایان امید است دستگاه قضا با اقتدار و صلابت خود، اطلاع رسانی دقیق نماید تا مردم هم با شنیدن صلابت دستگاه قضایی امیدوار شوند و هم سودجویان درس عبرت بگیرند. چرا که در شرایط موجود که برخی مردم به سختی ماهی یک بار گوشت قرمز می خورند نباید عده ای به راحتی بتوانند میلیاردها تومان کاسب شوند.


ارسال شده در توسط زیباجنیدی

به نام خدا

 

سلام

خدایا نگاهم به آسمان دوخته شده

الهی کمکم کن یارب پاک باشم و پاک باشم و پاک

الهی یاری ام کن سجده ام را دوست داشته باشم

 

و نگاهم کن وقتی دارم به ابرهای بی کران سمفونی سبحان الله می نوازم

یارب نظرتوبرنگردد


ارسال شده در توسط زیباجنیدی